הרכבת חיפוי זכוכית לגג הרכב

במאמר שלפניכם מידע מקיף וכולל על חיפוי זכוכית לגג הרכב שלכם. בין אם מדובר בעבודת חיפוי למכונית קיימת, או בין אם אתם מתעניינים ברכישת רכב חדש ובו התקנה של משטח זכוכית המחפה את גג הרכב, בוודאי תמצאו את המידע המצורף במאמר שלפניכם מועיל ותורם לידיעותיכם ולדרישותיכם. בעמוד זה נסביר על מהותו של חיפוי זכוכית, ונפרט על סוגים שונים של עבודות חיפוי שניתן לבצע בגגות של רכבים.

מהו חיפוי זכוכית?

כשאומרים חיפוי זכוכית מתכוונים בדרך כלל לתהליך התקנה של משטח זכוכית המותאם בצורתו למשטח אותו הוא אמור לכסות. מדובר בתהליך שמתחיל במדידה וחישוב התהליך הדרוש ליצור החלק עצמו, ושלבי ההתקנה השונים. בסוף, התוצאה המתקבלת היא חלק המחופה במשטח זכוכית שהותאם במדויק לתפקיד אותו הוא אמור לבצע.

ישנו חיפוי זכוכית סטאטי וחיפוי מכאני. החיפוי המכאני שונה מזה הסטטי, בכך שהוא יכול לבצע תנועות מודולאריות, ולהתאים את השימוש של משטח הזכוכית לדרישות הספציפיות של השימוש בכל פעם בו הוא מתבצע. בחלק מהמקרים יהיו אלה משטחים נגללים, ובחלק אחר מן המקרים יהיה מדובר בחיפוי זכוכית באמצעות משטחים נגללים.

לבחירת סוג החומר בו אתם הולכים לעשות שימוש לטובת החיפוי יש חשיבות רבה ביותר. ישנם הבדלים ניכרים בין הסוגים השונים של הזכוכית בה ניתן לעשות שימוש בעת עבודת חיפוי זכוכית לגג הרכב. המכאניקה העדינה של חיפוי זה צריכה לעמוד בלחצים גבוהים יחסית, מכיוון שמדובר במכונית, כלי רכב הנע במהירות גבוהה כל הזמן. חשוב מאוד להשקיע בזכוכית טובה ועמידה, שיכולה לחסום את קרני השמש המזיקות בקיץ הקשה של מדינת ישראל. בחירה בחומר חזק תאריך את אורך חיי חיפוי הזכוכית שמותקן אצלכם ברכב.

גגון שמש (סאן רוף) חצי סגור וחיפוי מלא

רבים מתלבטים בין חיפוי זכוכית מלא לגג הרכב, לבין סאן רוף. היתרון הגדול בסאן רוף הוא ביכולת לפתיחה עילית של חלון ברכב. הפתיחה העילית יעילה במיוחד עבור רכבים בהם מעשנים, מכיוון שהעשן נאסף בצורת שאיבה מהחלון בעת נסיעה. גם בעת חניה, עשן העולה מסיגריה הדולקת בתוך הרכב יתמר כלפי מעלה ויצא בסופו של דבר דרך הסאן רוף. חיפוי מלא יכול להתבצע מן החוץ בלבד, או בתוספת פתיחה פנימית של חלק פלסטיק או מכל חומר אחר המאפשרים גם לראות דרך הזכוכית מתוך הרכב עצמו.

לעתים יבחרו אנשים לבצע חיפוי זכוכית מלא מצידו העליון של הרכב מטעמים אמנותיים. ניתן לעצב את הזכוכית בכל נפחה, וברוב המקרים מדובר יהיה במשטח שקוף. פעמים רבות נוכל להבחין ביצירות אמנות של ממש על משטחי זכוכית המכסים גגות רכבים, בזכות אפשרויות רבות לעיבוד החומר המכסה את הגג.

חלון זכוכית נגלל לגג הרכב

במקרים בהם מבצעים חיפוי זכוכית מודולארי בתוך הרכב, יהיה מדובר בחלון זכוכית נגלל. החלון יושב על מתפסים המחוברים אל מערכת מודולארית שנעה על מסילות. התנועה של המתפסים על המסילות גורמת לפתיחה וסגירה של חלון הזכוכית, ומאפשרת שליטה ברמת הפתיחה והסגירה באמצעות מתג הדומה לזה של כל סט של חלונות חשמליים המותקן ברכבים מודרניים. בעת התקנה של מערכת מודולארית המאפשרת גלילה של משטח הזכוכית שמחפה את רכבכם, כדאי לבדוק שההתקנה נעשית בצורה בטיחותית ומקצועית, וכי נעשה שימוש בחומרים וחלפים מקוריים. עבודה מקצועית עם חלקים נכונים יאריכו את חיי החלון הנגלל שלכם, וימנעו גיחות מיותרות אל המוסך או החשמלאי.