הקמת חברת ליסינג שהיא גם עסק משפחתי

אנשים רבים בוחנים את החסרונות והיתרונות של הקמת עסק משפחתי, ולא יודעים לעשות את הבחירה הנכונה. ככלות הכל מדובר בבחירה לא פשוטה כלל וכלל, שכן הערבוב של משפחה ועסקים יכול להיות מסוכן למערכות יחסים בריאות של משפחה. עם זאת, הקמה של חברת ליסינג היא עניין משמעותי, שהצלחה בו יכולה לסדר מבחינה כלכלית את כל המשפחה, ולספק לדורות הבאים מקומות עבודה. ככל שחברת ליסינג נמצאת זמן רב יותר בשוק, כך הכוח הכלכלי שלה גדל, כתוצאה מתפיסה של נתח שוק רחב יותר. בעמוד שלפניכם נדון בסוגיות העולות מנושאים אלו.

יתרונות בהקמת עסק משפחתי

בהקמת עסק משפחתי יש בהחלט יתרונות רבים. היתרון הראשון והבולט ביותר הוא שילוב כוחות כלכליים. כוחם של הרבים גדול מזה של הבודדים, בעיקר כשמדובר במשפחה שמשלבת אמצעים לצורך מימוש של אינטרס משותף. הכוח הכלכלי של עסק משפחתי יכול להיות כוח גדול ביותר, וזאת ללא הצורך בנטילת הלוואות ותשלום של ריביות מגוחכות לבנקים. בסכום הכסף שנחסך כתוצאה מאי תשלום של ריביות לבנקים, ניתן להשקיע יותר בעסק, או ליהנות משפע של כוח כלכלי.

היתרון השני הבולט מכולם בהקמה של עסק משפחתי, בעיקר בתחום הליסינג הוא שמדובר בצוות חשיבה וניהול שחושב דומה, הרי בכל זאת מדובר באותה המשפחה. אנשים שנולדו לאותה משפחה נוטים לחשוב בצורה דומה. האחים, וכך גם ההורים חושבים בדפוסי מחשבה דומים זה לזה, ובכך שילוב הכוחות מאפשר יצירה של צוות עבודה דינאמי, שעובד היטב יחד, מבין אחד את השני תוך כדי העבודה, ויודע כיצד ללמוד ולהשתפר לטובה הכללית של העסק והמשפחה.

חסרונות בהקמת עסק משפחתי

העניין בהקמת עסק משפחתי הוא שמדובר בסיפור שלא מתאים לכל משפחה. בקלות יתרה, אם לא יודעים לשמור על הדברים בפרופורציה, ריב משפחתי יכול להפוך לריב עסקי ולהיפך. העירבוב של שני העולמות, העולם העסקי מחד, והעולם המשפחתי מאידך, יכול להיות לא בריא עבור משפחות מסוימות, שאינן יודעות להתנהל בצורה נעימה ונאותה לצורך ניהול משברים ופתרון ריבים. גם בסביבה המשפחתית וגם בסביבה העסקית יש סיכוי גדול מאוד למחלוקות, ריבים, חוסר הבנות ואי הסכמים. כל אלו הם חלקים בלתי נמנעים בלהיות חלק מעסק או ממשפחה, כשמערבבים את השניים, הסיכון להתפרצות של מחלקות שהן הרסניות הוא גבוה הרבה יותר מכל מצב רגיל.

חברת ליסינג – השקעה לטווח ארוך שמטפחת דורות במשפחה

במידה והמשפחה שלכם חושבת על הקמה של עסק משפחתי בתחום הליסינג, מדובר בעניין גדול. אפשר בוודאי לומר שהמשפחה שלכם היא משפחה מלוכדת ומגובשת, שחושבת בצורה דומה, ולא מפחדת לקחת סיכונים. על ידי הקמה של חברת ליסינג, המשפחה שלכם בוחרת באפשרות שבונה את העתיד. סחר, וחכירה של מכוניות הם עסק ארוך טווח, עסק שנבנה במשך השנים, ועם השנים מניב יותר ויותר הכנסות, כתוצאה ישירה מגדילה בכמות המכוניות בבעלות החברה. חברת ליסינג היא דבר שאפשר להוריש לילדים ואפילו לנכדים, מדובר בצעד שבונה את המשפחה שלכם בכללותה לדורות הבאים, ובצעד שיש לו השלכות רחבות היקף הרבה יותר מההיבט המידי של השנה או השנתיים הקרובות. תחשבו על זה, המשפחה שלכם, הילדים, וגם הילדים שלהם, הנכדים והאחיינים, כולם יהיו מסודרים במשך השנים, לכולם יהיו מקומות עבודה, עסק משפחתי שכזה הוא מועיל לכולם במשפחה.